Velkommen til Improve Coaching
Ja, vi har faktisk et system for deg som lever av å utvikle andre. Et system som gjør at du kan systematisere Coachingen i fht. din målgruppe. Les videre og se om dette treffer deg:).

Vår erfaring etter 30 år viser at de som jobber systematisk med trening over tid og med riktig kontinuitet og belastning er også de som har størst fremgang. Vi tror på at metodene og øvelsene skal være konkrete, motiverende og effektive. Da ser du fremgang og det er ingenting som er viktigere enn din egen indre drivkraft i å forbedre til helsetilstand. Vi skal gjøre vårt til at dette blir en så bra prosess som overhode mulig sammen med deg, dine pårørende og ikke minst dine faglige støtte personer.
Personlig utvikling
Gjennom Improve kan du utvikle profiler rettet mot livsstil og helse (sosial, mental, fysisk), personlig mestring/mennesketrekanten (jobb, familie, selv), personlige mål/strategier/visjon/verdier, karriere med mer. All din kunnskap og erfaring vil kunne legges inn i et trenings bibliotek som enkelt knyttes opp mot personens forbedringsområder. Oppfølgings- og målings intervaller defineres og påminnelser om oppgaver og øvelser som må gjøres i hht. plan sendes ut via sms/e-post eller begge deler. Som Coach vil du kunne følge opp personen via online møter der dere sammen går igjennom mestrings mål i vårt Dashboard. Denne viser progresjon frem mot mål og målet er å skape ytterligere bevisstgjøring og motivasjon samt eventuell korrigering av øvelser.
Organisasjonsutvikling
Med Improve vil du kunne planlegge, gjennomføre, måle samt følge opp enhver organisasjonsutviklings prosess du gjennomfører. Du vil kunne utvikle og gjennomføre profiler basert på 4 «perspektiver»; organisasjonen (klima/kultur, interne prosesser, kunnskap om selskapets mål, strategier, verdier, forretningside, visjon) med mer), kundene (kundemåling), medarbeidere (kunnskap, motivasjon), finans (økonomiske nøkkeltall). Basert på målingen vil du kunne – i samarbeid med din kunde – definere svake, middels og sterke områder og ut fra disse igjen definere tiltak som planlegges, gjennomføres, måles og følges opp. Med dette løser du den vanligste svakheten i de fleste endringsprosesser; nemlig sikring av gjennomføring og oppfølging. Med Improve sikres dette og både du og kunden kan dokumentere effekt.
Team utvikling
Med Improve vil du kunne definere teamets svake, middels og sterke områder og med fokus på disse settes konkrete, oppnåelige mål (delmål og hovedmål), med realistiske tidsintervaller for å måle om målene er nådd eller ikke. Til hver måling defineres helt konkrete team og individuelle ål og tiltak. det kan settes sammen tverrfaglige team for å gjøre forbedrings prosessen om til en kollektiv samhandlings øvelse. Dashboard visualiserer måloppnåelse, loggfører tid planlagt og brukt på trening.

Improve opplæring / Train The Trainer
introduksjon
Improve Systems Filosofi:
IPS filosofi
IPS Verdier
IPS Varemerke
IPS Visjon
IPS Mål og Strategier
IPS Målgruppe
Improve Systems
Gjennomgang av funksjoner i systemet:
Administrasjon
Bruker side
admin
Administrasjon
Personvern (datatilsynet)
Bruker oppsett
Oppsett av organisasjon, team
og brukere; roller og rettigheter
System oppsett
Mail oppsett
Skala oppsett (målnivåer)
Profil systemet
Profil bygger
Profil maler
Utsendelse av profiler
Treningsøvelser
Forhåndsdefinerte Treningsøvelser
Fritekst Treningsøvelser
Tilpasning til ulike prestasjonsnivåer
Visualisering
Scorecard – DashBoards
frontend
Bruker side
Personvern/taushetsplikt (datatilsynet)
Bruker oppsett
Oppsett av personlige opplysninger, passord, mail, tlf, interesser med mer
Min side
Brukernavn og passord. Logg inn
Ta en test – logg ut
Profiler
Aktive profiler
Gjennomførte profiler
Aktivitetslogg
Personopplysninger
Treningsdagboken
Velg endelige KPIer, treningsøvelser, mål og tidsintervaller
Se på endelig profil
Scorecard – KPI målingsintervaller
performance management – prestasjons ledelse
Performance Management
Personvern/taushetsplikt (datatilsynet)
Individuell vs. Team
Sammenligning av individuelle og teambaserte prestasjoner: 1:1, 1:flere
Best Practice
Standard setting og Best Practice av treningsmål, treningsøvelser, målingsintervaller
Dashboards – ScoreCards
Hvordan krysskoble Scorecard, Dashboards i fht. BSC?
forankring
Forankring
Hvorfor måle?
Hvordan måle?
Hvor ofte måle?
Hvordan coache ulik adferd?
Sikring av prestasjoner
Hvordan sikre prestasjons fremgang?
Verdikjede
Vår interne verdikjede; hvordan sikre
ROI
SWOT
Salg
Hvordan selger vi / forankrer Improve til vår organisasjon?
Kunnskapsdeling.
Best Practice.
Forankring/Implementering
Trinn 1: Om Improve
Om Improve
- Historien
- Vår filosofi
- Våre Verdier
- Vårt Varemerke
- Vår Visjon
- Våre Mål og Strategier
- Våre Målgrupper
Funksjoner
- Back-end
- Front-end
Trinn 2: Back-end
Administrasjon
- Personvern (datatilsynet)
- GDPR
Bruker oppsett
- Oppsett av organisasjon, team og brukere; roller og rettigheter
Systemoppsett
- Mail oppsett
- Skala oppsett (målnivåer)
Profil systemet
- Profil bygger
- Profil maler
- Utsendelse av profiler
Treningsøvelser
- Forhåndsdefinerte Treningsøvelser
- Fritekst Treningsøvelser
- Tilpasning til ulike prestasjonsnivåer
Visualisering Prestasjoner vs Mål
- Scorecard
- DashBoards
Trinn 3: Front-end
Bruker side
- Personvern/taushetsplikt (datatilsynet)
- GDPR
Brukeroppsett
- Oppsett av personlige opplysninger, passord, mail, tlf, interesser med mer
Min side
- Brukernavn og passord.
- Logg inn
- Ta en test – logg ut
Profiler
- Aktive profiler
- Gjennomførte profiler
- Aktivitetslogg
- Personopplysninger
Treningsdagboken
- Velg endelige KPIer, treningsøvelser, mål og tidsintervaller
- Se på endelig profil
- Scorecard – KPI målingsintervaller
Trinn 4: Performance Management
Performance Management
- Personvern/taushetsplikt (datatilsynet)
Individuell vs. Team
- Sammenligning av individuelle og teambaserte prestasjoner: 1:1, 1:flere
Best Practice
- Standard setting og Best Practice av treningsmål, treningsøvelser, målingsintervaller
Dashboards – ScoreCards
- Hvordan krysskoble Scorecard, Dashboards i fht. BSC?
Trinn 5: Implementering
- Forankring
- Hvorfor måle?
- Hvordan måle?
- Hvor ofte måle?
- Hvordan coache ulik adferd?
Sikring av prestasjoner
- Hvordan sikre prestasjons fremgang?
Verdikjede
- Customer Value Propositions
- ROI
- SWOT
Salg
- Hvordan selger vi / forankrer vi Improve til vår organisasjon?
- Kunnskapsdeling.
- Best Practice.
- Account Plan / KPI / Training